top of page

איך בוחרים אביזרים סניטריים לבית שלם ביום אחד ונשארים בחיים?

עודכן: 18 ביוני 2020


קניתם בית ואתם מתכננים שיפוץ? קרוב לוודאי שחדרי הרחצה יהיו חלק בלתי נפרד מהשיפוץ שלכם ויתפסו נתח ניכר מתוך התקציב.

עבודות אינסטלציה הן עסק דיי יקר, תוסיפו לזה פירוק והריסה של אריחים וריצופים ישנים, איטומים וריצוף מחדש וכבר הגעתם לכ- 15 אלף שקל לחדר רחצה- וזה רק לעבודת הקבלן שאיננה כוללת חומרים לבנים. ומה הם אותם החומרים הלבנים? ברזים, אסלות, כיורים, אינטרפוצים (כן כן זו מילה אמיתית), וכמובן אריחים לרצפה ולקירות- כל אלו יעלו לכם בערך כמו עבודת הקבלן.

לכן, קחו בחשבון- שיפוץ מקלחת אחת עולה סביב 30 אלף שקל...


צילום אורית ארנון


אז מתי כדאי ללכת ולרכוש את הכלים הסניטריים?


בפוסט הקודם סיפרתי על כך שקנינו בית ואנחנו עומדים בפניי שיפוץ ומאחר והשיפוץ שלנו קרב ובא (האמת שהוא קרב בצעדי ענקקק - שבועיים לקבלת מפתח) השלב הבא והדחוף ביותר לאחר הכנת לוחות ההשראה ותכניות החלל הוא רכישת ה"חומרים הלבנים" שדיברנו עליהם קודם.

אלו דברים שאני ממליצה להקדים ולקנות כחודשיים ואפילו שלושה חודשים מתחילת השיפוץ וככל שתקדימו לרכוש את הנ"ל ככה יהיו פתוחות בפניכם יותר אפשרויות.

רוב הפריטים המוצגים באולמות התצוגה לא נמצאים במלאי החנויות, רוב רובם של האריחים מגיעים מספרד ומאיטליה ויש להזמינם כחמישה-ששה שבועות מראש (בימי הקורונה אפילו יותר).

אתם ממש אבל ממש לא רוצים לקבל טלפון מהקבלן שהוא מתחיל מחר לרצף והמשלוח מהחנות עוד לא הגיע.

אני, סנדלרית שהולכת יחפה והקורונה אילצה אותי לדחות את השלב הזה ולבצע אותו כחמישה שבועות לפניי תחילת השיפוץ, וכמובן שהייתי חייבת להתאהב באריחים שאינם נמצאים במלאי. ולא אין לי קומבינות עם איטליה- ותאמינו לי שאני בלחץ. אם גם אתם נמצאים במצבי אני ממש ממליצה לשאול את המוכר בחנות אילו אריחים נמצאים במלאי, ובניגוד אליי, לרכוש אותם (ורצוי לעשות זאת לפניי שנדלקים על משהו ספציפי).


סוד הקסם ביעילות טמון בהכנה מקדימה!

הלקוחות שלי אף פעם לא מאמינים לי שהם יצליחו לבחור כלים סניטריים לבית שלם ביום אחד- איזה יום?!

4 שעות והיינו שם. אבל כן זה אמיתי וזה קורה (תשאלו אותם).

אז איך עושים את זה?

דיוק. זוהי מילת המפתח. כשאתם מגיעים לחנות תגיעו עם השראה מדויקת. לא השראה אמורפית של לוח פינטרסט עמוס בחדרי רחצה סקנדינביים מעורבבים בכפרי-ישראלי עם נגיעה של מודרני בקצוות. כן, מתחילים בלוח כזה אבל מנסים לזקק לאט לאט מה אנחנו אוהבים בכל תמונה- את הריצוף המצויר? את הצבעוניות השמחה? את הקירות השקטים והבהירים? את הדוגמא הגאומטרית בה האריחים מונחים זה לצד זה?

הדיוק של החומרים, הצבעוניות והאווירה הכללית שאתם רוצים לייצר בחדר הם אלו שיעזרו לכם בבחירות.

טיפ שלי- ביחרו מבעוד מועד מוקד עניין אחד בכל חדר רחצה - זה יכול להיות קירות (או רק קיר אחד), רצפה או אפילו ארון אמבטיה ותחליטו לגביי המוקד הזה אם בא לכם ללכת על צבע בולט, טקסטורה או דוגמא כלשהי, ועבור שאר החדר ביחרו אריחים שקטים שישתלבו איתו ויתנו לו את הרקע.

אם תגיעו ליום הבחירה עם פלטת צבעים שאתם רוצים לכל חדר רחצה ורעיון לגביי מוקד העניין- אני בטוחה שיהיה לכם קל יותר לבחור.

טיפ למתקדמים- אם תצליחו לייצר פלטת צבעים וחומרים שתמשיך אתכם לאחר מכן לעיצוב של שאר הבית תצאו אלופים!



לחדרי הרחצה שלנו תכננתי גוונים בהירים ונקיים, רציתי מרצפות עם טוויסט אבל לא בהכרח מצוירות. ידעתי שאני רוצה גוונים של כחולים- טורקיזיים לחדר הרחצה של הילדים ואכן רכשתי אריח מלבני, תכול ומהמם שיונח על הקירות בפרישת פישבון ורצפה אפורה נקייה, כל זה ישולב עם ברזים מושחרים וארון עץ בירץ'.

לרצפת מקלחת שלנו קניתי אריח משושה מושלם עם רקע אפור בהיר, מסגרת דקה באפור כהה יותר ומעיין ציור עדין של פסים דקים עליו. חיבור האריחים יוצר דוגמאת שמש משגעת. הקירות יהיו בגוון אפור משלים. מאחר ואני ממש לא אשה של אפור ולבן בלבד, את הטוויסט אני אוסיף בגוון מדליק בארון אמבטיה (מדליק במיוחד, חכו ותראו) וברזים מוזהבים.

מצרפת הצצה לרכישות המוצלחות...








0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page