top of page

איך מעצבים בית למעצבת או... גם מעצבות מתלבטות!

עודכן: 17 במאי 2020


כבר המון זמן שאני מתכננת להתחיל לכתוב בלוג.

"בלוג" הוא אחד הדברים האלו שאת מתכננת, ואף פעם לא באמת מצליחה להגיע אליהם. מהמשימות שתמיד נדחקות לסוף רשימת המטלות, וגם בדרך כלל נשארות שם.

במסגרת הקורונוש שהביאה איתה בליל של מחשבות ובלאגן בראש א ב ל גם חשק לחדש ולהעז, החלטתי לקפוץ למים. "אולי אני אכתוב" אמרתי לעצמי.... אם ייצא מזה משהו-אין לי מושג, אבל אני אכתוב!

אבל על מה לכתוב? "תכתבי על הבית שלנו", ענה לי טל (זה שתמיד יש לו תשובות להכל, והוא במקרה גם בעלי). זמן יש, אז נעניתי לאתגר. בלי התלבטויות הפעם.

איפה היינו ואיפה נהיה.

אנחנו גרים היום בדירת 4 חדרים, 90 מטר פלוס גינה, בלב הפרברים הירוקים של כפר סבא. את הדירה קנינו לפני 6 שנים, כאשר הייתי בהריון עם נעם, האמצעית שלנו. הדירה הייתה חורבה של ממש, ואת תקופת השיפוץ שהתרחשה במהלך "צוק איתן" אני כנראה לא אשכח לעולם. חודש תשיעי, בעל בצו 8 ואזעקות מסביב, הבכורה שמסתובבת בין הרגליים, ואני די לבד. לא היה פשוט, אבל ההתעסקות עם השיפוץ היא זו שדחפה אותי ללימודי עיצוב פנים- החלטה שאני כל כך מאושרת שקיבלתי. את הדירה שיפצנו בתקציב מצומצם ביותר והיא יצאה פנינה אמיתית. מאז עברו 6 שנים כאמור, המשפחה גדלה והצרכים השתנו, ולפניי כשנה החלטנו שאנחנו מחפשים בית פרטי.

לאחר חיפושים ממושכים שכללו בערך את כל היישובים באזור השרון, קנינו בית פרטי בהוד השרון. בית שדורש שיפוץ כמובן (שאני לא אשפץ?), אבל בול בשבילנו. היינו אמורים לקבל מפתח באמצע חודש יוני, אבל אז הגיעה הקורונוש ושגעה את העולם, וגם אותנו. אתם בטח יכולים לדמיין כמה מטורף ומבלבל זה לקנות בית יקר, לתכנן שיפוץ ענק, לקחת משכנתא משוגעת- ואז, הו אז, לגלות שכל המשק הולך למיתון מטורף.

אז כמובן שלא את כל מה שתכננתי לשיפוץ הזה אני הולכת ליישם אבל היי, עבודה עם תקציב זה משהו שאני פוגשת יום יום בעבודה שלי ואני אפילו דיי טובה בזה.

לוח השראה- מכאן הכל מתחיל

אז כמו בכל פרוייקט התחלתי בזיהוי הצרכים של המשפחה (סתם לא באמת) ולוח השראה!!! לוח השראה טוב מבוסס על פלטת צבעים, סגנון עיצובי וחומרים - בטח לא חידשתי לכם פה נכון? אבל מה שבאמת הופך לוח השראה לאחד כזה שאפשר לסמוך עליו, לבסיס שילווה אותך בבטחה לאורך כל הפרוייקט, הוא אותו פריט ייחודי שנדלקת עליו וממנו מתחיל הסיפור. זה יכול להיות טפט מטריף, יצירת אמנות משגעת, שטיח מושלם או כל פריט אחר שפותח את הדמיון. הבנתם את המסר פה נכון?

אז לבית שלי ישבתי לקבל קצת השראה

עם מיקה אלטר- שותפתי המהממת ששמה הולך להיות מוזכר פה הרבה. נתקלנו בטפט-תמונה מהמם מהאתר האהוב society6 (בניגוד לטפט רגיל שבו יש פרינט אחד שחוזר על עצמו, טפט תמונה הוא פשוט תמונה אחת ענקית שמודפסת על טפט). הפריט הזה הולך לקשט בגאווה את פינת האוכל הממוקמת מול הכניסה לבית, והוא מה שפתח לנו את הצ'קרות לשאר לוח ההשראה של הבית. לוח שמבוסס על צבעוניות של פסטלים מהולים באפור, סגנון נורדי וחומרים טבעיים - עץ בירץ' ובטון.

אז...

היום אני אחשוף פה את אחד מלוחות ההשראה של הפרוייקט שלי- לא מבטיחה שהוא לא הולך להשתנות בכלל אבל אני דיי סגורה על הבסיס שלו.

נתחיל במטבח!


0 תגובות
bottom of page